(Nyaste överst)
Maj
Maria Friedner: Besvärjelser och Beskydd - Alla goda feér är inte så goda.
August Strindberg: Röda rummet - En Stockholmsberättelse med mycket intressanta karaktärer. Räknas till skaran av svenska klassiker.
Lev Grossman: Magikerna (The Magicians, #1) - En blandning av Harry Potter och böckerna om Narnia, -fast utan allt det roliga. En ganska seg och tråkig bok.
Lily Herne: Deadlands (Deadlands/Mall Rats, #1) Som en slags blandning av Hungerspelen och valfri zombie-dystopi. Inte särskilt bra men inte direkt dålig heller.
Jeff Lindsay: Double Dexter (Dexter, #6) - En okänd man bevittnar Dexter utföra sin hemliga hobby. Något slår snett och plötsligt är det inte längre Dexter som är jägaren ..
April
Isaac Marion: Warm Bodies (Warm Bodies, #1) - En zombie blir kär i en levande person vilket sätter igång en slags förändring som verkar väcka upp zombiernas mänsklighet.
Jonas Jonasson: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - En bra, underhållande bok.
Jeff Lindsay: Dexter Is Delicious (Dexter, #5) - Dexter är pappa och börjar bli soft men så dyker det upp ett gäng vampyrer / kannibaler i staden. (Dexter är tillbaka som jag vill läsa honom)
Mars
Jeff Lindsay: Dexter By Design (Dexter, #4) - Bättre är 3:e boken. Tack och lov. Tillbaka efter smekmånaden med Rita dyker det upp en ny Seriemördare i Miami.
Jeff Lindsay: Dexter in the Dark (Dexter, #3) - Så dålig! Ska ni läsa Dexter så hoppa över denna bok. Den förstör alltihopa genom att försöka blanda in övernaturligt dravel :(
Jeff Lindsay: Dearly Devoted Dexter (Dexter, #2) Dexter och Doakes ..
Barry Lyga: I Hunt Killers (Jasper Dent, #1) Mera seriemördare. Jasper försöker att inte gå i sin fars fotspår.
Rachel Caine: Bitter Blood (The Morganville Vampires, #13) - Ett TV-Team kommer till staden för att leta efter spöken.
Dan Wells: I Don't Want to Kill You (John Cleaver, #3) - Vet inte om jag ska fortsätta läsa eller föröka glömma den här serien helt ..
Dan Wells: Mr. Monster (John Cleaver, #2) - Fortsätter på den övernaturliga temat.
Alden Bell: I dödsskuggans land (Reapers 1) - Temple ger sig ut på en vandring i en värld full med zombies och andra otäckingar. Jättebra bok!
Gareth P. Jones: Tvillingarna Thornthwaites testamente - Underhållande läsning, tonårsbok om två barn som utsätts för ideliga mordförsök.
Februari
Dan Wells: I Am Not A Serial Killer (John Cleaver, #1) - Handlar om en ung potentiell seriemördare. Börjar jättebra men spårar sen ur totalt med övernaturliga inslag. Stor besvikelse.
John Shirley: BioShock: Rapture - Bakgrundshistorien om hur Rapture kom till. Lite seg men ändå spännande läsning.
Januari
Kenyon Sherrilyn: Nattens Begär (De svarta jägarna, #1) - Mycket snusk. Rekommenderas inte.
James Patterson: Kill Me If You Can - Professionella mördare, en konstnär hittar en väska med pengar och försöker komma undan de som sänds efter honom.
Lee Child: 61 Hours (Jack Reacher, #14) - Klassisk Reacher roman, En buss kraschar i ett snöoväder utanför ett samhälle. Reacher dras in i en härva där han har 61 timmar på sig att skydda ett vittne från att bli mördad.
Rachel Caine: Undone (Outcast Season, #1) - En Djinn blir utkastad ur sin dimension till jorden och tvingas leva bland de dödliga och hjälpa vädervakterna.
Karen Miller: The Awakened Mage (Kingmaker, Kingbreaker, #2) - Inte alls lika bra som första boken i serien.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar