tisdag 14 maj 2013

Läsningsenkät


I brist på annat att skriva så tänkte jag att ni gärna kan få lära känna mig lite närmare .. 
Hittade en enkät hos Ett Hem Utan Böcker, som hittat den hos Bokbabbel, som hittat den hos Julia Skott som hittat den nån annanstans :)
1. Ljudbok eller bok i handen?
Bok i handen. Har försökt lyssna på ljudböcker men tappar lätt fokus och måste backa tillbaka hela tiden. Det enda som fungerat är kortare noveller på bilsemestern. 
2. Pocket eller inbunden?
Pocket är min stil. De får (oftast) plats i fickan och är lätta att ta med. Enda funktionen med inbundna böcker är om man vill ha skrytobjekt i bokhyllan.
3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction)
Påhittat. Böcker är en verklighetsflykt, vill jag uppleva något verklighetsbaserat är det bara att lägga ifrån sig boken en stund. 
4. Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter.
5. Fantasyvärld eller vår värld?
Fantasy.
6. Kindle, iPad eller annat?Sony PRS-T1 för e-böcker och iPad för e-serier. (I nödfall läser jag även på iPhone)
7. Låna eller köpa böcker?
Lånar gärna på biblioteket om det går. Men det som inte finns där måste ju köpas förstås.
8. Bokhandlar eller online?
Tycker om att kolla i bokhandeln men köper ofta på nätet där man kan jämföra priser. 
9. Ensamstående bok eller trilogi?
Om det är bra vill jag ju gärna läsa mer. Dock lite trött på serier som fortsätteri det oändliga.
10. Tjock bok eller kort bok?
Är den bra så får den gärna vara tjock. 
11. Romans eller action?
Aktion!
12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Beror på årstid.
13. Varm choklad eller latte?
Varm choklad.
14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Egen uppfattning, men recensioner är bra för att undvika de värsta stolpskotten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar